ضرابی در اراک  گفت: پیشرفت‌های خوبی در زمینه ذخیره سازی و استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های مختلف داشته ایم.

ضرابی مدیر عامل بانک خون بندناف رویان در سمینار یکروزه سلول‌های بنیادی پتانسیل‌ها و چشم انداز‌ها در  اراک  گفت:هم اکنون کشورمان بزرگترین ظرفیت علمی و پژوهشی بهره گیری از سلول‌های بنیادی را در منطقه خاورمیانه داراست.

ضرابی افزود: تا کنون ۱۸۵ هزار نمونه خون بند ناف نوزاد در کشور ذخیره سازی شده و در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در زمینه ذخیره سازی و استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های مختلف داشته ایم.

او  اضافه کرد: با این ظرفیت‌های خوب و با توجه به نیاز سالانه کشورمان به بیش از ۴ هزار پیوند سلول‌های بنیادی، اما تنها ۵ مرکز از ۲۰ مرکز پیوند در ایران به معنی واقعی کار پیوند را انجام می‌دهند و سالانه ۱۰۰۰ پیوند انجام می‌شود.

مدیر عامل بانک خون بند ناف رویان گفت: تا کنون بیش از ۵۰ بیمار مبتلا به سرطان و بیمار‌های خونی و ۱۰۰ بیمار مبتلا به فلج مغزی واوتیسم با سلول‌های بنیادی خون بند ناف درمان شده اند.

غفار زاده رئیس جهاد دانشگاهی استان هم گفت: جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال ۱۳۸۷ با همکاری شرکت رویان اقدام به ایجاد یک بانک خون بند ناف کرد و تا کنون موفق به ذخیره سازی ۲ هزار نمونه خون بندناف نوزاد در استان شده ایم.

او اضافه کرد: این تعداد نسبت به زایمان‌های صورت گرفته استان بسیار ناچیز است و متاسفانه باید بگوییم بیش از ۸۰ درصد از ذخیره سازی‌ها دراستان اتفاق نمی‌افتد در حالی که از خون بند ناف نوزاد به عنوان بیمه عمر نسل‌های آینده یاد می‌شود.

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.